TV – kohese reaktsioonini viib enim päevasel ajal eetris olnud telereklaam – UK näitel
TV reklaamide analüütikaga tegelev firma TVSquared viis Ühendkuningriikides 2019 aastal läbi põhjaliku telereklaamide toimivuse uuringu. Uuriti finants-, ilu-, reisi- ja toidu kohaletoimetamise sektori reklaame.
ADvantage programmi abil mõõdeti, kas ja kui palju järgneb teles olnud reklaamile reaktsioon reklaamitava firma veebilehel, äppis või telefonikõnena. Analüüsi tulemused on järgmised:
Ajatsoon
Hommikul eetris olnud reklaam toob kõige rohkem reaktsioone. MorningTime ajatsooni puhul on hind keskmisest palju odavam, reklaam aga tulemuslikum. PrimeTime ja EarlyPrimeTime ajatsoonides on küll palju vaatajaid ja populaarsed saated, aga siis inimesed keskenduvad saadetele või on neil muid asju teha.
Nädalapäev
Kõige efektiivsem on laupäev (keskmisest 66% kõrgem), järgneb pühapäev (56% üle keskmise). Kõige madalama reaktsiooni määra andis esmaspäev.
Klipi pikkus
82% kõigist analüüsitud reklaamidest olid 10 kuni 30-sekundilised. Vaatajad reageerisid kõige rohkem 20-sekundilisele reklaamklipile.
Saate tüüp
Uuring annab kõige efektiivsemaks programmitüübiks foreign language. Siinkohal kerkib küsimus, kas selle all mõeldakse Ühendkuningriigi kodanike jaoks võõrkeelseid saateid (mis pole inglise keeles), või keeleõppesaateid. Igatahes on võõras keeles olev saade inglastele nii väsitav, et reklaamipausi ajal innustutakse emakeeles olevast reklaamist.
Hea reaktsioonitasemega on veel muusikasaated, üle keskmise ka laste- ja spordisaated. Siin võib näha ühiseid nimetajaid – need on saatetüübid, mis ei nõua (täiskasvanud) vaatajalt ülearu põhjalikku süvenemist. Reklaamipausi ajal ollakse altimad reklaame tähele panema ja reageerima.
Halvima reaktsioonimääraga saatetüüp on ilmateade. See on ilmselt nii tähtis saade, et sellele eelnevale või järgnevale reklaamile pole aega reageerida😊. Halva reaktsioonimäära annavad üllatuslikult ka seebiooperid.
Uuring näitab UK vaatajate reaktsioone, aga mingil määral võib selle üle kanda ükskõik millisesse sarnase telerivaatamise harjumisega riiki. Link TVSquared lehele: tvsquared.com
Esitatu põhjal ei pea muidugi hakkama kõiki reklaame ainult hommikul või laupäeviti näitama. Lisaks otsesele reaktsioonile on reklaami ülesanne tarbijat ostuks ette valmistada, teavitada olemasolevast tootest või teenusest. Või suurendada/muuta brändi tuntust/kuvandit ilma kohese müügimõjuta.
Kui aga plaanite müügikampaaniat teles, ei tasu peljata hommikust ja päevast ajatsooni või reklaame nädalavahetusel. Abi telekampaania planeerimisel ja ostul, kirjutage krista-rebane-kontakt/