Kaheksa soovitust suviseks reklaamiks
Kas suviseks ajaks reklaamikampaania planeerimine on mõistlik? Muidugi on! (Kui te just suuski ei müü). Kampaaniat kavandades mõelge lihtsalt enne läbi, kuidas teie potentsiaalne klient suvel käitub. Mil viisil erineb see käitumismuster sügis-talvisest perioodist.
Turundus on masside tähelepanu püüdmine. Külmal ajal on traditsioonilisi meediakanaleid kasutades üsna lihtne jõuda paljude inimesteni – telekast tulevad kõrge reitinguga meelelahutussaated ja online-meedia lahkab kõike, mis kirevas maailmas toimub. Suvistel puhkusekuudel aga inimeste tavapärane käitumismuster muutub. Senise rutiinse tegevuse asemele tuleb ebaregulaarne – suurem liikuvus, rohkem toast väljas. Reisitakse ringi, külastatakse vabaõhuüritusi. Ollakse terved päevad õues, kas siis aiatöödega tegeledes, sporti tehes või rannas olles.
Kaks põhiküsimust, millele inimene puhkusel ajal mõtleb –
Mida teha? Milline on ilm?
Nendega võiks alati arvestada, kui planeerite suvekuudeks turunduskampaaniat.
Meedia tarbimine suvel
Meedia tarbimine võrreldes pimeda talvise ajaga muutub. Ühe suurema massimeediakanali – TV osatähtsus meediapäevas väheneb. Teleka vaatamist alustatakse suvel kellaajaliselt hiljem ja saadete vaatajate arv langeb. Raadio kuulatavus veidi suureneb. Ajalehtede tiraažid aga langevad mõned protsendid, eriti juulikuus. Meediakanalite valikusse lisandub reklaamikandjaid, mida kasutatakse enamasti ainult suvel. Kas teate, milliseid reklaampindu saab osta ainult suvekuudeks? Vastuse leiate, kui loete edasi.
8 soovitust suviseks reklaamiks
- Hakake suveürituse sponsoriks.
Spordiüritus, lastelaager, laat, vabaõhukontsert, kohaliku näiteringi etendus, kuuma õhupalli festival, vanade autode paraad, rannapidu jne., olge üritusi toetades osaks oma kogukonnast. Selline kaubamärgi esitlus ei too otsest müüki. Küll aga näitate inimestele, mida teie ettevõte väärtustab, mille kaudu kogukonda toetab. Nii loote brändile usaldusliku suhte, mis võib kesta läbi aasta.
- Reklaami oma tooteid või teenuseid raadios.
Suvel raadio kuulatavus veidi tõuseb. Autoraadiot kuulatakse puhkusereisi ajal, internetiraadio võib mängida mobiilis, kui inimene ise on rannas, jooksmas või peenraid rohimas. Liikudes Eestis ringi, satutakse kuulama kohalikke raadiojaamu. Raadio on meediumina hea call-to-action kanal. Ideaalne näide, kuidas raadio kaudu saab rahva liikuma panna, on jaanipäeva aegu korraldatav mäng “Jaanimäng” : erinevates kohtades üle Eesti on kontrollpunktid, kus asub üks mängu korraldaja. Raadio kaudu antakse vihjeid selle inimese asukoha kohta. Kes esimesena õigesse kohta kohale jõuab, saab auhinnakorvi. Sellist mängu formaati on läbi aastate kasutanud erinevad raadiokanalid.
- Minge kinno!
Filme käiakse meelsasti vaatamas ka suvel. Eriti noored, kes meelsasti sõpradega koos aega veedavad. Päeval tehakse midagi aktiivset, õhtul aga minnakse kinno. Kinodes ei ole programmi osas “hapukurgihooaega” nagu teles, kus näidatakse peamiselt kordussaateid. Filmide ette saab osta reklaami, vajadusel valides oma toote sihtrühmale sobiva filmi.
- Müüginipid
Kui teil on pood, pange kuuma ilmaga tänavale silt „siit saad külma jooki“ (see ei maksa suurt midagi, aga toob rahva poodi). Või tõstke mõned kaubad poe ette tänavale. Pakkuge sooduskuponge suvistesse kohtadesse – loomaaed, seikluspark, purjetamine. Siduge müügikampaania ilmaga – mida kõrgem temperatuur õues, seda suurem allahindlus poes. Kes ennustab järgmise päeva kell 12.00 õhutemperatuuri kõige täpsemalt, saab auhinna jne., jne.
- Internetireklaam
Internetikasutus on kõrge ka suvel, reklaamige ennast erinevates sotsiaalmeedia kanalites. Puhkuse ajal ei viitsita pahatihti pikemasse teksti süveneda. Online-reklaamides pakkuge rohkem visuaalset sisu – pildid, videod, meemid, vlogid. Ilmateate veebilehed on suvel kindla peale minek. Kas teadsite, et ka paljudele välismaistele ilmaennustuste lehtedele on võimalik Eesti reklaami osta? Kui tegutsete teenusepakkujana, keda eriti suvel palju kasutatakse (ntx. turismiga seotud ettevõtted), kontrollige üle kas teie firma on Google ja Facebooki kaartidel kenasti õiges kohas.
- Välimeedia
Välimeedia töötab suvel sama hästi kui talvel. Tähele tasub panna ainult mõnede reklaamikandjate iseärasusi – valgustamata pindadel on väiksem nähtavus talvel. Mõned LED-ekraanid aga pole hästi vaadeldavad suvise ereda päikesega. Lisaks linnasisestele välimeedia pindadele tasub kaaluda ka maanteede äärtes olevate reklaampindade kasutamist. Suvel tehakse autoga puhkusereise nii riigisiseselt kui kaugemale. Reklaamiga maanteetahvlil saate kõnetada nii ümbruskonna elanikke kui läbisõitjaid. Eestis ei ole maanteetahvlite pakkujaid küll eriti palju, aga kõik suuremad magistraalid on kaetud.
- Reklaam televisioonis
Kuigi osad vaatajaid on teleka hüljanud, on neidki, kellele meeldib suveõhtut TV ees veeta. Peale randa, rattarallit või terve päev jäätisekioskis rabamist on see hea lõõgastus. Reklaamijana on telereklaami kasutamine suvel hea võimalus väiksema eelarvega firmadele. Konkureerivaid reklaame pole teles suvel palju, kergem on silma jääda. Hinnad on juulis-augustis odavamad. Ärge kartke, et saate vähem kontakte kui olete tellinud. Telekanalid jälgivad pidevalt saadete vaadatavusi. Kui reitingud tulevad ennustatust väiksemad, näidatakse teie reklaami veel, kuni lubatu on saavutatud. Kui tunnete end telereklaami ostmisel ebakindlalt, siis võtke minuga ühendust Vajuta siia
- Näidake oma toodet või brändi rannas.
Puhkaja on rannas peamiselt tegevuseta. Vaateväljas pole midagi peale teiste inimeste ja …..… rannakabiinide. Jah, see ongi reklaampind, mida saab osta ainult suvekuudeks! Tänu teiste reklaamide puudumisele ja sellele, et inimesed on rannas tavaliselt vähemalt tunni, saab üks reklaam riietuskabiinil märkimisväärselt suurema tähelepanu kui ükskõik millises muus meediakanalis. Eestis on 24-s erinevas rannas vähemalt üks rannakabiin. Selline reklaamitüüp on muidugi seotud riskiga – külma suve korral pole investeeringu tasuvus kuigi suur, ilusa suve korral aga võib teie reklaame näha tuhandeid inimesi.
Millisel suvekuul reklaamida?
Vastavalt oma vajadusele. Aga kui ajakava on paindlik, arvesta järgmistega:
Hinnakoefitsendid. TV hinnad on juulis ja augustis ühed aasta madalaimad. Hinnakoefitsenti rakendab ka välimeediafirma JCDecaux, kelle osadel reklaamkandjatel on hinnad odavamad nädalatel 30-33. Raadiojaamal SkyPlus aga tõstab sesoonne hinnakoefitsent hinda 1 aprillist kuni 30.juunini.
Juuli on üks väiksema reklaamikoormusega kuu, kogu reklaamimürast silma paista on kõige lihtsam. Augustis hakatakse valmistuma juba sügiseks ning kampaaniate arv tõuseb enne 1.septembrit jõudsalt.
Soovite täpsemaid, teie firma vajadustega arvestavaid nõuandeid? Kirjutage mulle! Krista Rebane
Puhkus versus töö
Kui südametunnistus ei luba end tööst täiesti välja lülitada, tehke tegevusi mis muidu ajapuudusel tahaplaanile on jäänud. Vaadake kriitilise pilguga üle oma firma veebileht, vajadusel uuendage. Kirjutage blogipostitusi (juba ette, siis on kiirel ajal hea avaldada). Kui loete huvitavaid artikleid, salvestage need, et sobival hetkel oma klientidega Facebookis, LinkedIn´is või koduka blogis jagada. Analüüsige kodulehe külastatavust, leidke külastajate info põhjal üles lehe potentsiaalid ja kitsaskohad.
Ja kõige peamine, ärge unustage puhata!!