Kas telereklaam on vajalik?

Kas kasutada reklaamikampaaniates telereklaami, on paljude väike- ja keskmise suurusega ettevõtete jaoks tihti küsimärk.Reklaami televisioonis on läbi aegade peetud üheks kõige mõjuvamaks reklaamikanaliks. Paraku samas ka kättesaamatuks, kartuseks kõrged esitluse hind ja reklaami tootmise kulu.

Kuigi digimaailma võidukäik on juurde toonud palju erinevaid viise, kuidas interneti kaudu oma potentsiaalse kliendini jõuda, on traditsioonilisel telel vastu panna mitmedki head küljed millest allpool kirjutan. Eksperdid ennustavad, et vähemalt järgmisel 5 aastal on reklaam lineaarses TVs veel kuluefektiivne. (Vt. postitust https://www.linkedin.tv-is-in-decline-but-successors-remain-in-activity  ) Oskusliku tegutsemise puhul võib telereklaam olla teie ettevõttele suureks kasuks.

Millal tasuks mõelda telereklaami ostmisele?

1. Reklaamitav kaup/toode pakub huvi laiadele massidele

Kui soovite müüa laiatarbekaupa, on TV reklaam tunduvalt efektiivsem kui spetsiifilise, ainult vähestele inimestele huvi pakkuva kauba/teenuse reklaamimine.

2. Teie potentsiaalne klient on telerivaataja

Laias laastus vaatavad telekat kõik. Vanemad inimesed suures osas ainult n.ö. lineaarset TV-d, noorem põlvkond tarbib telesisu on-demand, striiming jt. platvormide kaudu. Enne otsustamist tehke endale selgeks, kas potentsiaalset klienti on võimalik kohalike telekanalite kaudu efektiivselt mõjutada. Kui vajate abi, kirjutage palun krista-rebane-kontakt/

3. Sihitud reklaam internetis on ammendumas

Online-turunduse kaudu tehtavad geograafiliste, sooliste, huvidega seonduvate jmt. kriteeriumitega sihitud reklaamikampaaniad näitavad ROI langust. Sel juhul peab hakkama väljundeid otsima mujalt, et juurde saada teistsuguseid kliente ja mõjutada emotsionaalselt olemasolevaid. Telereklaam on üks võimalusi.

4. Vajadus tõsta kaubamärgi/toote tuntust ja usaldusväärsust

Olete seisus, kus müügitöö on hea, e-pood on optimeeritud ja töötab korralikult, toode kvaliteetne jne. Aga uusi kliente ei tule enam piisavalt juurde või müük ei kasva. Sel juhul tasub panustada telereklaami, mis suurendab brändi tuntust ja usaldusväärsust.

Üldiselt arvatakse, et enamik ostuotsuseid tehakse südamega, mitte peaga. See oluline otsustusprotsess käivitab seotuse, mis aitab tõsta üldist bränditeadlikkust, bränditaju ja lõpuks ka ostusoovi. Lisaks bränditeadlikkusele tõstab sõnumi edastamine nii nägemise kui ka heli abil (video, telereklaam) toote või ettevõtte usaldusväärsust.

5. Kampaania kiire ja jõuline algus

Turunduskampaania sõnumi viimisel võimalikult kiiresti võimalikult suure hulga inimesteni on telereklaam üks paremaid viise. See jõuab iga päev massipublikuni, muutes selle ideaalseks nii tooteesitluste kui ka müügiürituste reklaamimisel. Loomulikult tuleb kiire ja laia katvuse saamiseks teha ka vastavad rahalised panused.

Telereklaami plussid

  • Telereklaam mõjutab positiivselt orgaanilise (näiteks veebilehe külastatavus) ja makstud (näiteks klikid reklaamidel, Facebook) online-meedia tulemusi. Reklaamide samaaegne ilmumine kahel erineval ekraanil, televiisoris ja internetis (arvuti/tahvel/mobiil) on üks efektiivsemaid meediakombinatsioone.
  • Video (sh. telereklaam) mõjutab inimest alateadlikult rohkem kui ükski teine reklaamiformaat, haarates nii kuulmis- ja nägemismeeled.
  • Televiisori vaadatakse endiselt palju, Eestis keskmiselt üle 4 tunni päevas.
  • Juba toodetud reklaamklippi saab kasutada ka internetis ja digiekraanidel.

Telereklaami miinused

  • Kitsamale sihtrühmale reklaami teha on kallis.
  • Telekampaania eelarve ei saa olla väga väike. Mõju saavutamiseks peaks kampaania rahaline maht olema selline, et iga sihtrühma liige näeks reklaami vähemalt 3 korda.
  • Reklaamklipi kiire väljavahetamine on keeruline. Kui internetis võib ühe bänneri teise vastu vahetada mõne minutiga ja raadiosse saab uue klipi hiljemalt järgmiseks päevaks, siis tele-eeter pannakse paika pikemaks ajaks. Muudetud reklaami saab eetrisse 3-4 päeva pärast.

Telemaastik muutub tänu uutele tehnoloogitele ja ärimudelitele kiiresti. Lähiajal jääb aga n.ö. tavaline telekanal siiski valdavaks telesaadete edastamise tüübiks. Ja kui inimest huvitav saade juhtub olema kommertskanalil, on paratamatult tema ees ka reklaamid. Kuidas täpsemalt telekasse reklaami osta, milliseid kanaleid valida, kui suur peaks olema eelarve ja millal on kõige efektiivsem telereklaami teha, nendel teemadel saan anda teile professionaalset nõu, Krista Rebane 56355008.