Kas inimesed armastavad Näosaadet?

2017 aasta detsembris lõppes TV3-s järjekordne saate „Su nägu kõlab tuttavalt“ hooaeg. Järgnev on väike ülevaade selle saate vaatajaedust.

Esmakordselt oli “Su nägu kõlab tuttavalt”(tihti kasutatakse lühendit SNKT) eetris 2013. aasta kevadel ning sai kohe vaatajate seas populaarseks. Saate formaat on pärit Hispaaniast (Wikipedia andmetel).  2013 aastal oli eetris lausa 2 saadet – kevadel ja varatalvel. Edaspidi on produtseeritud üks SNKT aastas.

Saatest on tuule tiibadesse saanud nii mitmegi laulja ja näitleja karjäär. Arvan et Laura Põldvere ja Koit Toome laulu „Verona“ hääletamine 2016 aasta Eurovisiooni lauluks sündis ka osaliselt SNKT-st tulnud kuulsuse laineharjal. Olid ju Laura osalenud 2015 aasta sügise-talvel eetris olnud „Su nägu kõlab tuttavalt“ saates. 2017 aasta sügisel viitsis Riigi Infosüsteemi Amet teha analüüsi: ID-kaartide sertifikaatide uuendamisi toimus SNKT saate ajal vähem ning reklaamipauside ajal rohkem. Kõik see näitab et saatel on ühiskonnas päris suur kõlapind.

SNKT logo

Kuidas näeb aga saate „tervis“ ehk vaatajanumbrid välja meediaspetsialisti vaatepunktist?

Jälgime erinevate aastate finaalsaate vaatajanumbreid (Kantar Emor Teleauditooriumi ülevaated, www.emor.ee)

Esimese saate, 2013 a. maikuus toimunud finaali jälgis 287 000 vaatajat ühe saateminuti kohta, reiting 21%.
2013 detsembris olnud finaalsaatel oli 271 000 televaatajat.
Teisel hooajal 2014 saadi hoog veelgi rohkem sisse, finaali vaatas 300 000 inimest.
2015 oli väike langus, finaali jälgijaid 275 000.
2016 aasta finaalsaade oli jälle väga populaarne – vaatajaid ühe saateminuti kohta lausa 346 000.
2017 aasta finaalsaatel oli 306 000 vaatajat, koos 7 päeva järelvaatamisega** 337 000.
(** Kuna järjest rohkem inimesi kasutab saadete vaatamiseks järelvaatamise teenust, mõõdetakse saadete vaadatavust koos nädalaajase järelvaatamisega)

SNKTst on kujunenud kogu Eesti telemaastiku üks edukamaid saateid, reitingu poolest saab SNKT finaalsaatega võistelda ehk ainult Eesti Laul ETVs. „Su nägu kõlab tuttavalt“ on aga palju suurem projekt kokku 10-11 saatega.

Kes soovib lähemalt uurida “Su nägu kõlab tuttavalt” saate ajalugu, siis siin on link Wikipedia artiklile: et.wikipedia.org/su_nägu_kõlab_tuttavalt

Kas SNKT tuleb ka järgmisel hooajal? Ilmselt küll.

Küsimus – kas oskate öelda firmasid, kes on olnud Eesti „Su nägu kõlab tuttavalt“ saate sponsorid rohkem kui ühel hooajal?