Meediaplaneerimine – milline meediaplaan vastab turunduseesmärkidele?
Lähteülesande püstitamine
- Mida te soovite kavandatava turunduskampaaniaga saavutada
- Milline on konkurentsisituatsioon
- Milline on kampaania taktikaline sõnum, ülesehitus (hea hind, tarbijamäng, tuntuse suurendamine)
- Kas firmasiseselt on kõik kampaaniaks valmis (tooted kampaania alguseks saadaval, pood avatud, töötajad teadlikud jne.)
Kliendianalüüs
- Koostöös Teiega paneme paika kliendi profiili
- Vajadusel põhjalikuma info tellimine (sihtrühma käitumuslikud omapärad, eelistused)
- Seatud sihtgrupi meediatarbimine – millised meediatüüpe eelistab, kuidas meediakanaleid tarbib
Koostan teile meediaplaani, võttes arvesse
- Konkreetse reklaamikampaania eesmärk, näiteks müük või tuntus või registreerimine
- Turusituatsioon teie tegevusvaldkonnas- kas olete ise „suur tegija“ või alles turule tulemas, kas konkurents reklaamide osas on tihe
- Sihtrühma meediatarbimise harjumused, näiteks kas loeb hommikusi uudiseid ajalehest või mobiiltelefonist; kui palju vaatab televiisorit jne.
- Meediakanalite eripärasid. Milline on tegevusele kutsuv, milline kanal sobib paremini tuntuse saavutamiseks; millist kanalit on efektiivne kasutada kõigi vanuserühmade kaasahaaramiseks jne.
- Reklaamide ideid. Kui teil on juba olemas mõtted reklaamide teksti ja visuaali kohta, arvestan nendega meediatüüpide ja -kanalite valikul
- Annan soovitused eelarve osas
- Räägin läbi hinnad meediatega
Tehnilised tingimused ja reklaammaterjalide valmistamine
- Kui olete koostatud meediaplaani kinnitanud, on vaja reklaamid valmis teha.
- Selleks koostan reklaammaterjalide tehniliste tingimuste ja tähtaegadega info, mille põhjal disainer või reklaamiagentuur failid ette valmistab
- Info sisaldab
- plaanis olevate meediaväljaannete nimesid
- tähtaegu (millal mingi konkreetne reklaamifail peab olema meediakanalis)
- failide mõõte, mahte, muid tehnilisi tingimusi (näiteks millise laiendiga võib fail olla, milliseid programme peab kasutama telereklaamide failide puhul jne.)
- ftp-aadresse või e-maili aadresse kuhu failid tuleb saata
Meediaplaani elluviimine
- Tellin teie reklaamid plaanitud meediaväljaannetesse
- Kui mõni reklaamifail pole jõudnud õigeks ajaks meediasse, siis lahendan konfliktolukorra, suheldes faili valmistajatega
- Kui juhtub et keset kampaaniat on erandkorras vaja reklaame vahetada või kampaania sootuks tühistada, tegelen ka sellega
- Kontrollin et reklaamid ilmuksid ning kus võimalik, fikseerin nende ilmumise (fotod või ekraanitõmmised printmeedias, välimeedias, internetis
Kampaania järelanalüüs
- Teen kokkuvõtva dokumendi olnud kampaaniast (kirjeldus, näited reklaamidest, onlinereklaamide statistika analüüs)
- Võimalus tellida reklaamide märgatavuse uuring sihtrühmas
- Seatud KPI-de analüüs